Het accommodatiebeheer op de zaterdagen wordt sinds een aantal seizoenen verzorgd door een team van vrijwilligers en niet meer, zoals in het verleden, door één of twee personen.

Vanwege de toename van het aantal elftallen en het aantal wedstrijden zoekt het team voor het komende seizoen wat uitbreiding.

Uitgangspunt is dat de vrijwilliger (M/V) één of tweemaal per maand, op de zaterdagochtend of de zaterdagmiddag, ingezet wordt. De werkzaamheden bestaan vooral uit coördineren, aansturen en toezicht houden. Denk hierbij aan: veldenindeling, klaarzetten van materialen, ranja/thee klaar zetten, openen en afsluiten van hekken naar de velden en toezicht op het gebruik van de kleedkamers. Kenmerkend is dat  het goed geregeld is, zonder dat hij of zij alles zelf moet doen. Bovenal fungeer je als gastheer/-vrouw en ambassadeur van Sparta.

Gevraagd naar de ervaringen van de reeds beschikbare vrijwilligers: “Het is hartstikke leuk om te doen, je ziet en spreekt veel mensen en als je al die teams dan ziet voetballen geeft het veel voldoening”.

Zoals gemeld is er sprake van een team dat werkt op basis van een planning, waarbij je zelf aan kunt geven welke ochtend of middag je beschikbaar bent. Het rooster wordt tweemaal per seizoen opgesteld en mocht je een keer niet kunnen, dan wordt dat onderling opgelost.

Omdat op de zaterdagen om half negen de pupillen voetballen (meerdere teams op 1 veld, dus het grootste aantal wedstrijden op een gelijk moment) zouden we ook al gebaat zijn bij de inzet van een aantal extra-vrijwilligers voor het tijdsbestek van ca. 07.45 tot 09.30 uur. Dit werk kan ook prima door jongeren worden benut voor het vervullen van hun Maatschappelijke stage!!

Belangstelling? Neem dan contact op met onze verenigingsmanager Tom van Veen, tel. 06 86847041, email verenigingsmanager@sparta-enschede.nl